Menu działu
Oferta / Drogownictwo
Sygnalizator drogowy przejazdu kolejowego SDPK
Charakterystyka:
Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jaką długą drogę hamowania ma pociąg i jaka niewielka jest szansa uniknięcia zderzenia z samochodem, który przez nieuwagę kierowcy wjechał na przejazd kolejowy. Najlepszym sposobem uniknięcia takich zdarzeń jest prewencja dlatego zastosowanie Sygnalizatorów Drogowych Przejazdu Kolejowego w znacznym stopniu podnoszą bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych ostrzegając kierowców o zbliżającym się pociągu. Połączenie sygnalizacji świetlnej z sygnalizacją dźwiękową dodatkowo zwraca uwagę kierowcy oraz pieszych użytkowników dróg na niebezpieczeństwie jakie może grozić na krzyżowaniu szlaków drogowych i kolejowych. Zastosowanie wkładów LED obniża koszt eksploatacji oraz wydłuża bezawaryjny czas pracy urządzenia. Budowa sterownika sygnalizacji umożliwia regulowanie wypełnienia oraz częstotliwości wysyłanych sygnałów świetlnych.
Parametry techniczne:
Sygnalizator drogowy przejazdu kolejowego składa się z :
- słupa sygnalizacyjnego
- sterownika
- sygnalizatorów drogowych (klasyczne - żarówka, halogen, wkład - LED) w zależności od wykonania:
- Φ 200 mm
- Φ 200 mm
- sygnalizatora dźwiękowego (buczek KBB - 6)
Dopuszczalne warunki pracy: | |
---|---|
temperatura otoczenia | -25 oC do +55 oC |
wilgotność powietrza | 95% wilgotności względnej |
Dane techniczne: |
||
---|---|---|
zasilanie | 230V, 50 H | |
Pobór mocy: | ||
|
max. 25W dla prądu stałego | |
max. 25VA dla prądu zmiennego | ||
|
max. 27VA źródło światła wkłady LED | |
max. 120VA klasyczne źródło światła | ||
max. 80W dla żarówki halogenowej |
Rodzaje wykonań:
Wyróżnik oznaczenia dla SDPK:
1. Cztery pierwsze litery oraz dwie pierwsze cyfry określają typ
SDPK - 01 oznacza sygnalizator drogowy przejazdu kolejowego z sygnalizatorami typu SU
SDPK - 02 oznacza sygnalizator drogowy przejazdu kolejowego z sygnalizatorami typu PHG
2. Trzecia cyfra decyduje o wielkość sygnalizatorów świetlnych:
1 - sygnalizator Φ 300 mm
2 - sygnalizator Φ 200 mm
3. Czwarta cyfra decyduje o źródle światła:
1- wkład LED
2 - klasyczne źródło światła 230V
3 - klasyczne źródło światła 24V
4 - klasyczne źródło światła 12V
5 - żarówka halogenowa
4. Piąta cyfra decyduje o obecności tarczy tłowej:
1 - z tarczą tłową
2 - bez tarczy tłowej
5. Szósta cyfra decyduje o sygnalizacji dźwiękowej:
1 - z buczkiem KBB - 6
2 - bez buczka KBB - 6
6. Siódma cyfra decyduje o rodzaju znaku "krzyż św, Andrzeja":
1 - ze znakiem typu G3
2 - ze znakiem typu G4
3 - bez znaku typu G
7. Ósma cyfra decyduje o sterowaniu sygnalizacji świetlnej
1 - ze sterownikiem sygnalizatorów
2 - bez sterownika sygnalizatorów
Przykład oznaczenia:
SDPK - 0111111 oznacza:
Sygnalizator drogowy przejazdu kolejowego z sygnalizatorem świetlnym 300 mm, wkładem LED jako źródło światła, ekranem kontrastowym, sygnalizacją dźwiękową (buczek KBB - 6) oraz znakiem G3.